Vecka 42

Vi började denna veckan med att vissa hade modeller och andra fick öva på det som behövdes, jag rullade permanent på förmiddagen och hade sen modell kl 13 vi skapade en gradering diagonalt fram och gav håret volym med ökande längder 
På tisdagen va vi på wella igen och denna gången fick vi färga. Jag och Nilva jobbade på levande modell som ville färga utväxten och dämpa ned längderna något. Hon hade ca 1cm gråhårs utväxt som färgades in i en 6a och väldigt blonda längder som vi la en 8a på, vi använde illumina color (minns ej exakta blandningen) måste lära mig att ta före bilder !!
På onsdagen hade vi hemuppgift.
På torsdagen form och vågfönade jag på förmiddagen, börjar få bättre kläm på båda momenten. På eftermiddagen hade jag herrmodell. Han gick får rätt långt och oklippt hår till lika längder på hjässan och gradering med finish i nacken, va jätte kul att få testa på mer tekniker med maskin. Ännu en gång - förebilder 

Idag fredag har vi haft permanent teori och även fått permanenta med vätska, intressant men luktar illa :)

Allmänt | |
Upp